Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

y busami. W porównaniu z innymi środkami transportu takimi, jak kolej czy przelot samolotem, transport busem jest naprawdę tani. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów, które wliczają się w koszt takiej eskapady. Dla osób wyjeżdża

Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

Przewóz pracowników za granicę

Chociaż istnieje wiele możliwości co do transportu pracowników do takich krajów, jak Niemcy czy Francja, większość osób wykorzystuje przewozy busami. W porównaniu z innymi środkami transportu takimi, jak kolej czy przelot samolotem, transport busem jest naprawdę tani. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów, które wliczają się w koszt takiej eskapady. Dla osób wyjeżdżających do pracy ma to bardzo duże znaczenie, więc nic dziwnego, że to właśnie busy są najpopularniejsze wśród podróżujących za pracą. Co więcej, transport busem jest bardzo opłacalny również z tego względu, że obecnie możemy znaleźć oferty wyjazdów krajowych i zagranicznych startujące właściwie z większości sporych ośrodków miejskich, jak na przykład z miast wojewódzkich.


Konwencje i regulacje międzynarodowe

Uwarunkowania prawne

Osobny artykuł: Prawo transportowe.

Transport drogowy jest jedną z bardziej uregulowanych prawnie sfer działalności człowieka. Jest obiektem regulacji szeregu konwencji międzynarodowych, jak również prawodawstwa krajowego.
Konwencje i regulacje międzynarodowe

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym15 ? regulująca zasady poruszania się po drogach
Konwencja CMR16 ? określająca wzór międzynarodowego listu przewozowego
Konwencja ADR17 ? dotycząca transportu materiałów niebezpiecznych
Konwencja TIR18 ? dotycząca tranzytu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym
Konwencja ATP19 ? dotycząca przewozów towarów szybkopsujących się
Konwencja AETR20 ? dotycząca czasu pracy kierowców
Umowa INTERBUS21 ? dotycząca międzynarodowych przewozów pasażerskich


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy


Mikrobus

Mikrobus

Mikrobus ? autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)1. Mikrobusy, zwłaszcza starsze, projektowane i wytwarzane były często z użyciem podzespołów samochodów osobowych, jak silniki, układ napędowy i zawieszenie kół (np. polski ZSD Nysa). Większe pojazdy unifikowane są często z lekkimi samochodami ciężarowymi (dostawczymi)1.

Mikrobusy stosowane bywają w mniejszych miejscowościach, gdzie panuje mały ruch, lub w górskich miejscowościach z uwagi na to, iż "pełnowymiarowymi" autobusami trudno jest wjechać pod wzniesienia, a poza tym mikrobusy są krótsze ? więc i ciaśniejsze zakręty mogą pokonywać bez trudu, oraz są węższe, stąd też łatwiej mogą się mijać na wąskich drogach. Także są używane tam, gdzie na trasie znajduje się most o niewielkiej nośności, który mógłby nie wytrzymać ciężaru normalnego autobusu.

Mikrobusami nazywane bywają także pojazdy, które posiadają do 9 miejsc łącznie z kierowcą. Można je prowadzić na zwykłe prawo jazdy kategorii B (pojazd o liczbie miejsc do 9 wraz z kierowcą jest uważany przez Kodeks drogowy za samochód osobowy). Jeżeli posiadają od 10 do 17 miejsc łącznie z kierowcą, trzeba mieć prawo jazdy kat. D1 i ukończony kurs na przewóz osób; czas pracy kierowcy pojazdu do przewozu od 10 osób jest ponadto limitowany przy pomocy obowiązkowego tachografu. Jeżeli liczba miejsc łącznie z kierowcą przekracza 17 trzeba mieć prawo jazdy kat. D i ukończony kurs na przewóz osób. Mikrobusy są często nazywane busami.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrobus